Sunday, January 18, 2009

9 Jan 2009 ~ Last visitors of the day

MaMa's VIP ~ (Auntie Esther's family and Auntie Shirley's family)


VIP always arrive at last.. ^^ These 2 families came to visit me after 9pm (visiting hours from 8am to 8pm. = =!). Lucky MaMa stayed in one-beded room so that they could come in and go anytime. Haha.. Alexis Jie Jie and Jireh Gor Gor were so excited to see me. They ran into me with a big smile and followed by a big hug. After some chit chatting, we began our photo session.

傳說中的VIP一定都姗姗来遲,因爲他們就最大牌啊。呵~不說也知道,她就是媽媽快16年的麻吉。我今天終於可以跟Esther阿姨和他的家人見面了。Esther阿姨迫不及待的想抱抱我,但是他實在是太久没有抱baby,所以一時之間忘了怎麽抱才剛出生2天的我。最後還是Shirley阿姨跟Kenneth叔叔輪流抱我比較舒服啦。哈哈~




Re-admission on 10 Jan 2009

MaMa and I were supposed to discharge from hospital on 10 Jan, but due to high level of jaundice (17.1), i was forced to stay in for treatment for additional 2 nights. BaBa was so sad to let me stay in alone. ~>_<~ Since MaMa was trying to breast feed me, they only allowed to see me during feeding time. On 12 Jan morning, BaBa received a call from hospital saying that i was able to discharge before noon (as my test report showed that my jaundice had reduced to mild level). ^^

原本今天我應該要和媽媽一起辦出院回家,但是早上的驗血報告証實我的黄疸指數高達17.1必需住院治療,爸爸只好很不捨的讓我多留2晚。因為媽媽希望我盡量可以喝母乳,所以只有在喂奶的時間,爸爸跟媽媽才有機會見我一面。連續2天2夜的照射治療,雖然不能馬上完全康复,但是情况也稍微好轉。第3天早上驗完血後,爸爸終於得到醫生的許可立刻辦出院回家。


Jaundice follow up on 15 Jan 2009
As per instruction from Doctor, I was required to go for another blood test to keep track the jaundice level. Although my jaundice went up slightly higher, Doctor concluded that it was a normal reaction. What i needed the most was sun bathing at home. I should be able to recover within 1 week.

今天爸爸媽媽帶我回去醫院复診。媽媽依照護士吩咐先帶我去抽血,等報告出來後再排隊給醫生檢查。這次要抽3小瓶的血,一開始爸爸還一度擔心我會和其他的小baby一樣嚎啕大哭,所以不打算進去陪我(因爲不捨得聽到我哭)。等媽媽抱我準備給護士抽腳底板的血時,爸爸還是决定進來了。當時我還是處於睡眠狀態,所以我完全没哭,真是超勇敢的。嘻嘻!

MaMa's follow up


MaMa's final checkup (pep-smear test) will be 1 month later. She was so happy that Dr. Wong managed to squeeze her appointment slot together with Auntie Esther. (so last minute) Hehee.. Why must having same appointment date (9 Feb 2009) ?! To be continued... ^^
照片上就是我跟媽媽的醫生。醫術很好,因爲媽媽的复原程度很快。雖然收費有點高,但是還是值得啦。

No comments: